CIAMPATE DEL DIAVOLO

  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon

Foresta, Italy

Nature preserve· Tourist attraction

CIAMPATE DEL DIAVOLO Reviews | Rating 4.5 out of 5 stars (8 reviews)

CIAMPATE DEL DIAVOLO is located in Foresta, Italy on Via S. Andrea, 12. CIAMPATE DEL DIAVOLO is rated 4.5 out of 5 in the category nature preserve in Italy.

Address

Via S. Andrea, 12

Phone

+393929364536

Open hours

...
Write review Claim Profile

L

Liz & John Mark

Amazing! 350,000 year old footsteps

P

PR PAI

A witness, a natural record probably 3,50,000 years old. The mysterious footprints are well known to those living near Roccamonfina, an extinct volcano in southern Italy that hasn't erupted in tens of thousands of years. Believed to be, they are from human ancestors. The imprints cast in the blanket of volcanic ash left by an eruption that took place around 350,000 years ago, make them some of the oldest preserved human footprints on record. our own Homo sapiens ancestors developed their characteristic traits only 3,15,000 years ago, hence Neaderthals come into picture. Are they produced by young Neanderthals?. Visit and brood over and enjoy recreating the situation in imagination. Good luck.

M

Max Frix

Il sito era chiuso ed è visitabile soltanto prenotando con congruo avviso e per gruppi di persone. Questo non fa bene al turismo locale

G

Giovanni Valente

La storia abita a Tora e Piccilli. A pensare che c'è ancora gente che va a visitare siti fighettini come Stonehenge perché alla moda ed ignorano un qualcosa di unico in Europa e al Mondo come le Ciampate del Diavolo.

M

Michele Esposito

sito paleontologico di rilevanza mondiale,ove sono stati rinvenuti le orme degli uomini vissuti all'epoca della pietra

V

vincenzo marsella

Un luogo unico dove poter scoprire le più antiche impronte umane. Il tutto in un'atmosfera incontaminata

M

Michele Raccio

Il sito paleontologico, di indubbia rilevanza, è posto in fondo ad una gola tufacea scavata dall'acqua piovana che ne ha conferito un suggestivo aspetto. Dal punto di vista naturalistico tutta la zona è pregevole. Il sentiero d'accesso consente una piacevole passeggiata con un po' di dislivello che a tratti risulta moderatamente impegnativo. Si consiglia l'impiego di calzature da trekking.

M

Maurizio Braucci

Il luogo é suggestivo ma il sentiero di accesso è tenuto male e non valorizzato. Inoltre bisogna chiamare e prenotare la visita e purtroppo spesso non rispondono e si resta delusi. Valorizzatelo, mi sembra l'unica attrazione della cittadina.. è un peccato